香港 5G 「結界」限制區可解決?政府新頻譜政策速睇

Keith Yim 2018-07-26 21:43 | 網絡消息
今日 26/7 香港政府商經局及通訊辦聯合公佈通訊頻譜新安排及方向。今午版主 Keith 已根據官方新聞稿及相關電視直播跟網友介紹過。之後,版主參予了相關的政策講解記者會,有幾個發現!首先,之前大家最關心嘅 5G 結界,即香港有約一百萬人的收唔到中頻 5G 網絡嘅問題,有望解決,但只係局部;另外,香港用到全覆蓋的 5G 服務的時間,有望提早。但相關業界人士亦覺得,香港5G 網絡發展依然有不少困難。

5gfb.jpg

3.3GHz + 4.9GHz 新頻段供應
今日政府公佈嘅 5G 發展新政策,之前版主都介紹過, 大家可以 click 呢到重温。當中,佢地好重點介紹高頻段 26 / 28GHz (mmWave) 的免費指派及有機會不收費的頻譜使用費。但原來這不是新安排,只是落實及完善早前公佈的政策 (按呢到重温)。

而比較影響 5G 香港的發展,是多加了 4.9GHz 及 3.3GHz 的中頻段,共 200MHz 的頻譜供應。被業界稱為 C Band 的中頻段,是 5G 作大範圍覆蓋的最重要成份。之前,香港政只釋出共 200MHz 闊度的 3.5GHz 頻段,之前業界認為供應實在太少,假設香港四大網絡商投得同樣份值約 50MHz 3.5GHz 頻段,所產生嘅上網速度,唔會快得過 4G 好多。

另外,3.5GHz 頻譜亦因為跟大埔工業村及赤柱一帶的衛星發射站相衝,所以附近一帶變成 3.5GHz 5G 的結界,影響範圍好大,有近一百萬當區居民用唔到 (按呢到睇下有幾嚴重)。

而今次加入的 3.3GHz 及 4.9GHz 就沒有「結界」呢個問題,全港適用,令影響範圍的居民都用到中頻 5G 服務。

不過,我哋要注意嘅係,3.3GHz 只提供室內覆蓋之內,即係商場,大型會議中心等。而 4.9GHz 實際也只有 100MHz 闊度,係非「結界」地方,本來可以跟 3.5GHz 作合併使用,但係「結界」地方少一條頻就少一條頻,冇左就係無左。

但另一方面,4.9GHz 頻段會在今年年底完成清空工作,3.3GHz 局限於室內使用,也可在今年年底後給予 5G 供應商使用。政府預計,今年年底完成相關頻段拍賣及指配工作,最快明年2019 年第三季,能讓各網絡商提供 5G 服務,比起之前,中頻段要等到 2020 年,快咗大約七個月左右。

專家之言:5G 開始未必有足夠手機選擇

香港互動市場商會創會會長方保僑表示,政府今次釋出 3.3Ghz 及 4.9GHz 頻段,供 5G 使用,而推出日期都加快是一件好事,不過,他亦提到,就算網絡商係 2019 年第三季可以推出到中頻段 5G 服務,都只會做到全港兩成覆蓋左右,要全港性覆蓋,至少多等 18 至 24 個月,都係比其他地區慢。

方保僑亦補充,現時來講,3.3GHz 與 4.9GHz 頻段以中國大陸及日本採用為主,跟 3.5GHz 5G 是歐亞主流有分別,在推出初期,因為支援頻段不同,有機會唔係部部 5G 手機都係香港收到 5G 訊號,大家手機選擇會比較少。另外,香港中頻段 5G 頻譜分散,3.3GHz 更只做到室內覆蓋,在規劃及舖網上,會有一定難度及麻煩。

fong.jpg
▲ 香港互動市場商會創會會長方保僑

網絡商免費使用 5G 頻譜?

今日政府公佈新 5G 頻譜,有提供 5G 頻譜有可能係免費分配,而使用費亦有機會免費 (詳見另一文),但免費指配及低甚至是免費頻譜使用費,只限 26GHz 及 28GHz 高頻段 MMwave,一如之前版主之前文章都講過,高頻段 5G 只能做到室外及大型活動場的覆蓋,實際使用體驗,可能只係高速及街外版 WiFi,跟中頻段 5G 可以戶外及戶內地方使用有好大分別,另外,業界及 OFCA 自己都有講,要建立一個全面 5G 網絡,不同頻段配合都好重要。而 3.3GHz、4.9GHz 及 3.5GHz 嘅頻段使用費,其實唔係免費,亦未正式公佈。

IMG_7410.jpg
▲ OFCA 資料都表明 5G 服務要同時需要高頻段 (6GHz 以上,香港來講,即 26 / 28GHz) 及低頻帶 (於香港即 3.3GHz / 4.9GHz 及 3.5GHz 頻段) 提供不同程度及環境的覆蓋。

太長太長,等版主再簡單咁講

001:  香港中頻段 5G 服務會有:3.5GHz (全港覆蓋,除了「結界」限制地區,詳見呢到);4.9GHz (全港覆蓋) 及 3.3GHz (全港室內覆蓋)

002:香港高頻段 5G 服務會有:26GHz 及 28GHz 主要用左定點細範圍室外覆蓋,以供大量用家及高速上網之用。

003:政府預計 26GHz / 28GHz 高頻段 5G 可以 2019 年 4 月可供使用。

004:政府預計 4.9GHz / 3.3GHz 中頻段 5G 可以 2019 年 第 3 季可供使用。

005:政府預計 3.5GHz 中頻段 5G 可以 2020 年 4 月可供使用 (但有「結界」限制區)。


有關香港 5G 更多文章

香港有平價 5G 流動服務?!政府:更多 5G 頻段+更平嘅使用費
網絡商確認香港有 5G 結界!開網 100 萬人無得升級
政府還擊!香港 5G 發展唔係慢半拍!最快 2019 年 4 月有得用
香港 5G 結界有無解決?解構政府新 5G 頻譜政策

最新新聞